V rámci komplexního řešení dopravních nehod a pracovních úrazů jsme s klientem dosáhli velkého úspěchu v jeho nárocích na odškodnění. Klientovi se před dvěma lety stal pracovní úraz, neboť při práci na lisu nebyl jako úplně nový zaměstnanec ještě řádně vyškolen ze strany jeho zaměstnavatele k řádné obsluze tohoto lisu. Při běžné údržbě lisu se můj klient špatně dohodl s kolegou, který nevědomky zapnul lis v době, kdy v něm měl můj klient obě ruce, v důsledku čehož klient přišel o 8 prstů.
Pojišťovna po dlouhém trestním řízení a ještě delším vyjednávacím boji uhradila mému klientovi jen 50 % jím uplatněných nároků, protože trvala na tom, že můj klient si za svá zranění mohl z poloviny sám, jelikož se měl správně dohodnout s kolegou, který lis v danou chvíli obsluhoval. S tímto výsledkem jsme samozřejmě nebyli vůbec spokojeni, a proto jsme v našem boji pokračovali, a vyzvali zaměstnavatele, aby doložil, že mého klienta náležitě proškolil v obsluze lisu, neboť klient trvdil, že byl na pracovišti jen pár dní a školení mělo být až další týden. Zaměstnavatel se samozřejmě cukal, ale nakonec musel s pravdou ven, když přiznal, že můj klient skutečně proškolen nebyl, což má velký význam i na posouzení jeho míry spoluzavinění (protože si přiznejme, objektivně na jeho straně určité spoluzavinění bylo, ale rozhodně ne 50 %).
Když jsme předložili jasné důkazy o tom, že i zaměstnavatel pochybil, a jednoznačně jsme konstatovali, že jsme připraveni věc zažalovat u soudu, pojišťovna zaměstnavatele nakonec přehodnotila svůj názor a shledala spoluzavinění mého klienta jen v rozsahu 20 %, což jsme navrhovali od samého počátku. Při jednání se zaměstnavateli a obzvláště jejich pojišťovnami je třeba nebát se, nenechat si nic líbit a bojovat, s čímž Vám dobrý advokát rád pomůže.