Rád bych Vás upozornil na nepříliš férové chování, kterého se můžete od některých pojišťoven dočkat.
Těsně před Vánoci 2019 ke mně přišla na poradu klientka, která utrpěla středně vážné zranění při dopravní nehodě, k níž došlo před Silvestrem roku 2016. Trápilo jí, že i když si na pojišťovně sama náhlasila újmu na zdraví (bolestné) již v červenci 2019, pojišťovna jí stále nic nevyplatila, protože soustavně žádala o doložení dalších a dalších dokladů.
Pokud však pojišťovna dobrovolně nezaplatí a Vy nejpozději do tří let od nehody (zjednodušeně řečeno, protože existují výjimky) nezahájíte soudní řízení, Vaše nároky se mohou promlčet a pojišťovna Vám již nic nemusí zaplatit. Jelikož konec promlčecí doby u uplatněného nároku mé klientky měl nastat za 3 dny, musel jsem na pojišťovnu obratem podat žalobu k soudu, aby se nárok nepromlčel.
S odstupem pár dnů po uplynutí promlčecí lhůty se pojišťovna skutečně pokusila dovolat promlčení a odmítla cokoliv zaplatit, jenže to netušila, že už na ní byla podána žaloba k soudu, takže promlčení nemohlo nastat. Klientka měla opravdu velké štěstí protože přišla na poradu ne za pět minut dvanáct, ale za minutu dvanáct.
Co z toho vyplývá? Nevěřte pojišťovnám a hlídejte si 3 roky od dopravní nehody, jinak dost riskujete. Pojišťovny nejsou dobročinné organizace, jde jim o zisk, a proto se neštítí téměř ničeho, aby nemuseli poškozeným platit jejich oprávněné nároky.