Uzavřené havarijní pojištění neznamená, že Vám pojišťovna v případě potřeby pojistné plnění dobrovolně vyplatí.
V roce 2017 se na mě obrátil klient, který způsobil dopravní nehodu tak, že narazil svým vozidlem do vozidla před ním. Ačkoliv měl klient sjednané havarijní pojištění, pojišťovna mu odmítla pojistné plněné vyplatit, a to i po mimosoudním jednání s pojišťovnou, v rámci kterého jsem pojišťovně předložil nespočet důkazů a podkladů včetně znaleckého posudku. Nezbylo nic jiného, než přistoupit na vymáhání pojistného plnění soudní cestou.
Soud prvního stupně po provedení všech důkazů správně rozhodl o tom, že pojišťovna je povinna uhradit mému klientovi pojistné plnění v plné výši. Pojišťovna se proti tomuto rozhodnutí soudu odvolala, ale v odvolacím řízení byla neúspěšná. Odvolací soud potvrdil rozsudek soudu prvního stupně a pojišťovna byla nucena mému klientovi pojistné plnění vyplatit.
Nebylo to jednoduché, pojišťovna dělala vše, co mohla, aby mému klientovi nemusela pojistné plnění vyplatit. Smutné je, že to vše trvalo více než pět let, klient však vydržel a nevzdal to, což bohužel někteří poškození učiní.
Jelikož se na spory s pojišťovnami specializuji a mám s nimi několikaleté zkušenosti, tak se snažím vše vyřešit mimosoudně. Když to však nejde a pojišťovna tvrdohlavě odmítá uhradit oprávněné nároky klientů, nebojím se jejich práva hájit ani před soudem.